همراه تحصیلی | انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته

  • ۰
  • ۰

آزمون یوس

خلاصه موارد مربوط به آزمون YOS

  • آزمون یوس (YÖS) برای تحصیل پزشکی در ترکیه هر سال توسط دانشگاه های مختلف در ترکیه برگزار میشود.  
  • ازمون YOS یک ازمون ۱۳۵ دقیقه ای است که شامل دو بخش است.
  •  Basic learning skills که دارای ۸۰ سوال است و از دروس ریاضی و هندسه و هوش تشکیل شده است.
  • Turkish language که متغیر است.
  • سوالات ازمون YOS به صورت ۵ گزینه ای بوده این ازمون شامل نمره منفی است و به اضای هر ۴ پاسخ اشتباه ،امتیاز ۱ پاسخ صحیح از بین می رود، مجموع نمره بخش اول ازمون ۸۰ است . ازمون YOS یک ازمون دانشگاهی است و هر دانشگاه برای خود قوانین متفاوتی دارد و هر دانشگاه این آزمون ها را تقریبا از اواسط آوریل تا اوایل ژوئن هر سال در مدت دو ماه برگزار میکند. قسمت دوم ازمون YOS  معمولا در بین دانشگاه ها ی مختلف ساختار متفاوتی دارد، ازمون YOS  در ۲۶ سنتر در سراسر اسیا برگزار می شود.

 

آزمون آزمون YOS به چه زبانی است ؟

زبان آزمون  YÖS به انتخاب شما بستگی دارد شما میتوانید از بین ترکی یا انگلیسی هر کدام را که برای شما راحت تر است انتخاب کنبد .و حتی برای برخی از دانشگاه ها امکان انتخاب زبانهایی مثل فرانسوی برای شرکت در آزمون وجود دارد.

آزمون یوس در چه زمانی برگزار می شود؟

 از سال ۲۰۱۲ هردانشگاهی آزمون  YÖS خود را برگزار میکند بنابراین این آزمون یک آزمون جهانی نیست ، هر دانشگاهی زمان مشخصی را برای آزمون  YÖS در زمان ثبت نام تعیین میکند وشما باید در همان دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل خود را دارید آزمون دهید. میتوانید برای ثبت نام در این آزمون در حدود ماه فوریه ثبت نام کنید .هر دانشگاه این آزمون ها را تقریبا از اواسط آوریل تا اوایل ژوئن هر سال به مدت دو ماه برگزار میکند ، البته از سال ۲۰۲۰ که دنیا تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت هم ثبت نام و هم زمان آزمون تغییر کرده و اغلب به عقب  می افتد.

نمره آزمون YOS چقدر است ؟

آزمون YÖS به سه قسمت تقسیم میشود و نمره کل ۱۰۰ است . اکثر دانشگاه ها برای پاسخ نادرست به سوال یک چهارم نمره منفی میدهند به این معنی که چهار پاسخ نادرست یک امتیاز از نمره کل شما کم میکند .

برای ثبت نام در دانشگاهها نمره کل کسب شده از این سه گروه نباید کمتر از ۵۰ باشد و نمرات کمتر از ۵۰ نیز معمولا پذیرفته نمیشوند اما همانطور که اشاره کردیم کسب نمره ۱۰۰ غیر ممکن نیست زیرا سوالات قابل پیش بینی است . برای اینکه در بهترین دانشگاههای ترکیه پذیرفته شوید هدف خود را برای کسب نمره بالاتر از ۹۰ تعیین کنید البته نباید از رقابت شدید موجود در برخی دانشگاهها مانند دانشگاه استانبول چشم پوشی کنید . در برخی از دانشگاههای دولتی ترکیه به دلیل رقابت شدید بین داوطلبان سایر عوامل مانند نمرات دبیرستان یا سایر مدارک تحصیلی نقش مهمی در اخذ پذیرش دانشگاه دارند. 

 

برای آمادگی در این آزمون می توانید در دوره های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران شرکت نمایید.

  • ۰۰/۰۶/۲۹
  • همراه تحصیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی