همراه تحصیلی | انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته ریاضی

www.hamrahetahsili.ir



انتخاب رشته ریاضی کنکور

داوطلبانی که در رشته ریاضی در کنکور سراسری شرکت کرده اند می توانند پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور و با توجه به نمره و تراز درج شده در کارنامه ی خود در صورت مجاز شدن برای مرحله ی انتخاب رشته ریاضی اقدام کنند. همواره داوطلبان عزیز می توانند با کمک مشاوران برتر همراه تحصیلی که خود از رتبه های برتر رشته ریاضی هستند، راهنمایی لازم را جهت انتخاب رشته ریاضی دریافت کرده تا انتخاب درستی را برای خود رقم بزنند.

تذکرات مهم در خصوص انتخاب رشته ریاضی

آن دسته از داوطلبان متقاضی رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه های تهران (دکتری پیوسته بیوتکنولوژی) ، شاهد ، شهید مطهری ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، علامه طباطبایی (بیمه اکو) ، مذاهب اسلامی ، مؤسسه غیرانتفاعی رفاه و همچنین دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده در بخش پیوست های دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ریاضی که بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار دارد ، لازم است در هنگام انتخاب رشته ، کد رشته محل و یا
کد رشته محل های مورد علاقه ی خود را در هر اولویتی که تمایل دارند (از اولویت 1 تا 150 ) در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند . اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص اواخر مرداد ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.

رشته های دارای شرایط بومی گزینی و کشوری در انتخاب رشته ریاضی

در دفترچه انتخاب رشته ریاضی تعداد زیادی از رشته های پرطرفدار دارای سهمیه بومی گزینی ناحیه ای، قطبی می باشند. از جمله این رشته ها می توان به رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوترو مهندسی صنایع دارای سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته ریاضی می باشند و رشته های پرطرفدار دیگری مانند مهندسی نفت، مهندسی هوافضا، مهندسی پلیمر و مهندسی پزشکی از جمله رشته هایی هستند که گزینش آنها در دفترچه انتخاب رشته ریاضی از نوع کشوری می باشد.
داوطلبان لازم است قبل از انتخاب رشته دوره های روزانه ، سهمیه ی مناطق محروم ، نوبت دوم  یا شبانه ،  الکترونیکی یا مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها ، از نحوه ی پذیرش دانشجو در این دوره ها در فصل اول دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ریاضی  و همچنین از شرایط و ضوابط اختصاصی و نحوه ارائه خدمات دانشجویی هر دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مندرج در فصل سوم (پیوست ها) این دفترچه ی راهنما نیز مطلع گردند.
طبق دفترچه انتخاب رشته ریاضی، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مجری دوره های نوبت دوم یا شبانه) که در آزمون سراسری اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند) ، از ارائه ی خوابگاه و یا اسکان دانشجویی ، وام تحصیلی ، سرویس ایاب و ذهاب و تسهیلات رفاهی به دانشجویان دوره ی نوبت دوم  یا شبانه به طور جد معذور می باشند .لذا به داوطلبان توصیه می شود انتخاب رشته ی خود را بومی نموده و رشته ی مورد علاقه ی خود را در شهر محل سکونت خود انتخاب نمایند.

مشاوره تخصصی در انتخاب رشته ریاضی در مرکز مشاوره همراه تحصیلی

 

ملاک های انتخاب رشته رباضی

در گزینش نهایی داوطلبان در انتخاب رشته ریاضی ، نمره ی کل اکتسابی آنان در زیرگروه مربوط  به رشته  یا رشته های انتخابی و یا معدل کتبی دیپلم (در رشته هایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است) ،  ملاک خواهد بود. رتبه ی  کل مندرج در کارنامه ی اولیه ی داوطلب به هیچ وجه در گزینش مؤثر نیست. لذا لازم است در زمان انتخاب رشته ریاضی ، فقط به رتبه های خود در زیرگروه ها توجه نمائید. همچنین توصیه می شود که انتخاب رشته را با کمک مشاور حتما انجام دهید.
به کلیه ی ضوابط و شرایط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که در بخش 2 پیوست فصل سوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته ریاضی درج گردیده و نیز توضیحاتی که در مقابل ستون ملاحظات برخی از کد رشته محل ها مندرج است ،  توجه داشته باشید.


توصیه های مهم در انتخاب رشته ریاضی برای داوطلبان کنکور سراسری

عوامل تأثیر گذار بر انتخاب رشته ی تحصیلی داوطلبان شامل عوامل بیرونی و عوامل درونی می شود. مهم ترین عوامل بیرونی تأثیر گذار عبارتند از: خانواده ، محیط آموزشی ،افراد تأثیر گذار در زندگی فرد ، گروه های همسالان و رسانه ها ، محیط دانشگاهی و جایگاه اجتماعی و عوامل درونی مهم تأثیر گذار بر این امر عبارتند از: هدف ، انگیزه ، علاقه ، ارزش ها ، شناخت ، توان و استعداد علمی ، ویژگی های شخصیتی و تجربیات.  همواره توصیه می شود جهت انتخاب رشته ریاضی  صحیح و آگاهانه از نظرات افرادی استفاده کنید که دارای اطلاعات کافی باشند و به آن ها اطمینان و اعتماد دارید و از منابعی که جهت بالا بردن آگاهی شما در این زمینه توسط سازمان سنجش و آموزش کشور و سایت همراه تحصیلی منتشر گردیده ، بهره برداری نمایید .
همچنین سعی کنید محدودیت ها و شرایط خاص خود را در نظر داشته ، تصویر روشنی از عوامل درونی فوق داشته باشید و پس از انجام مشورت های لازم ، جمع بندی و بر اساس نتایج به دست آورده ، تصمیم گیری کنید و انتخاب رشته ریاضی خود را به دور از عجله و نا آگاهی نهایی کنید.

فرایند انتخاب رشته ریاضی

کارنامه ی اولیه را از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور دریافت کرده و به مندرجات آن دقیقاً توجه نمائید.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته ریاضی آزمون سراسری را می توانید از سایت اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور دریافت و نسبت به مطالعه ی دقیق مندرجات آن اقدام کنید.
کدرشته های انتخابی مورد نظر خود را از دفترچه انتخاب رشته ریاضی استخراج و در فرم پیش نویس درج کنید.
با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org   می توانید به یکی از روش های زیر فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را مشاهده نمائید ، لذا آماده داشتن اطلاعات مورد نیاز برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته ریاضی الزامی است:
روش اول) وارد کردن اطلاعات سریال ثبت نام(کد  12 رقمی) و شماره ی شناسنامه)
روش دوم) وارد کردن شمارهی  پرونده، کد ملی، شماره ی سریال شناسنامه)
روش سوم) وارد کردن شماره ی رهگیری ثبت نام (کد 16رقمی) و کد ملی
قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته ریاضی ، اطلاعات شناسنامه ای و آزمونی خود را در مرحله ی بعد کنترل کرده و مواردی که نیاز به تأیید شما دارد را بر حسب مورد ، تأیید نمائید.
نسبت به وارد کردن کدرشته های انتخابی خود از روی فرم پیش نویس در فرم انتخاب رشته ریاضی اینترنتی به صورت دقیق اقدام کنید.
در مرحله ی بعدی به پیام های خطای احتمالی که به شما داده شده توجه کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمائید.
به عناوین رشته و دانشگاه که بر اساس کد رشته های انتخابی شما در دفترچه انتخاب رشته ریاضی ، نمایش داده می شود توجه کرده و آن ها را دقیقاً با رشته های انتخابی تطبیق دهید. در این مرحله عناوین رشته ها در دوره ها و مقاطع مختلف ، با رنگ های مختلف نمایش داده می شود. به این موارد دقت داشته و در صورتی که در درج کد اشتباه کرده اید، کد مربوطه را اصلاح نمائید. چنان چه همه رشته ها و دانشگاه هایی که نمایش داده می شود ، مورد تأیید شما است ، به مرحله ی بعد بروید.
در آخرین مرحله انتخاب رشته ریاضی رسید انتخاب رشته ی 15 رقمی به همراه کد رشته محل های انتخابی به شما نمایش داده می شود ، تأکید می شود حتماً فرم انتخاب رشته  ی تکمیل شده ی خود را چاپ کرده و تا اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری به صورت محرمانه نزد خود نگه دارید.

تذکرات مهم برای انتخاب رشته ریاضی

در کنترل کد رشته های انتخابی مورد علاقه ی  خود ، همواره بایستی به اولویت انتخابی ، مقطع تحصیلی رشته ها ، دانشگاه محل رشته ها ، شهرهای محل دانشگاه ها و دوره های تحصیلی رشته ها ، دقت کافی داشته باشید.
باید فرایند انتخاب رشته را تا دریافت رسید انتخاب رشته ی 15 رقمی ادامه دهید و در پایان از فرم انتخاب رشته ی  تکمیل شده ی خود ، یک نسخه چاپ کنید.
آن دسته از داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد ، می بایست پس از اعلام نتیجه ی اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه ی نتایج اولیه، برای انتخاب رشته ریاضی با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی : www.azmoon.org  مراجعه و نسبت به انتخاب رشته ی مجزا، در سایت مزبور اقدام نمایند. همچنین داوطلبان عزیز می توانند بر روی قسمت کنکور دانشگاه آزاد در سایت همراه تحصیلی کلیک کرده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایند و یا سوالات خود را از مشاوران همراه تحصیلی پرسیده تا تیم مشاوره ای همراه تحصیلی بتوانند راهنمایی های لازم را در این زمینه به آن ها ارائه دهند.


انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته ریاضی

  • ۹۷/۰۱/۳۱
  • همراه تحصیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی