همراه تحصیلی | انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته

  • ۰
  • ۰


معرفی منابع ارشد ژنتیک انسانی



رشته ژنتیک انسانی که برخی آن را ژنتیک پزشکی نیز می نامند یکی از رشته های گروه علوم آزمایشگاهی 1 در ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت می باشد. این رشته یکی از پر طرفدارترین رشته های کنکور ارشد علوم پزشکی است و متقاضیان این رشته باید در کنکور ارشد وزارت بهداشت که در تیر ماه برگزار می شود شرکت نمایند.
با توجه به اینکه منابع کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هر ساله توسط این سازمان اعلام می شود لذا داوطلبان باید منابع ارشد ژنتیک انسانی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را مبنای مطالعه خود قرار دهند.

منابع ارشد ژنتیک انسانی که توسط وزارت بهداشت اعلام می شود شامل منابع زیر است:

منبع درس ژنتیک در منابع ارشد ژنتیک انسانی:

کتاب اصول ژنتیک پزشکی امری ترجمه و تالیف دکتر محمد رضا نوری دلوئی- ویرایش پانزدهم و چاپ نخست که مربوط به انتشارات جامعه نگر است.
کتاب ژنتیک مولکولی پزشکی در هزاره سوم جلد های 1 و 2 نوشته دکتر محمدرضا نوری دلوئی چاپ سال 91 و آخرین ویرایش که مروبوط به انتشارات سامر است.
چاپ آخر کتاب Medical Molecular Genetic مربوط به انتشارات آکسفورد
کتاب اصول ژنتیک نوشته Hoffee, Patrica
البته داوطلبان آزمون ارشد ژنتیک پزشکی به این نکته دقت داشته باشند که خواندن منابعی دیگر و جزوات کمک آموزشی دیگری که دارای سرفصل های مشابه باشد نیز مشکلی ندارد. اما آنچا که در منابع ارشد ژنتیک انسانی واضح است این است که داوطلبان کتاب ژنتیک پزشکی امری را به عنوان مرجع اصلی مورد توجه قرار می دهند. البته نکته دیگر در مورد منابع ارشد ژنتیک انسانی این است که برخی داوطلبان ترجیح می دهند کتاب ژنتیک پزشکی امری ترجمه لیلا یوسفیان را انتخاب نمایند که دلیل انتخاب آنها نیز ترجمه بهتر و رسا تر این اثر است.

منبع درس بیوشیمی در منابع ارشد ژنتیک انسانی

کتاب بیوشیمی دولین
کتاب بیوشیمی استرایر
کتاب اصول بیوشیمی
البته در خصوص منابع ارشد ژنتیک انسانی این نکته را باید توجه داشت که مطالعه کتابهای دیگر بیوشیمی نیز مشکلی ندارد به شرطی که دارای سرفصل های مشابه باشد.
داوطلبان به این نکته توجه داشته باشند که در کتاب دولین مباحث بیشتر دارای بعد بالینی است و داوطلبان آزمون ژنتیک پزشکی می توانند بیماری های مربوط به بیوشیمی را به خوبی در این کتاب فرا بگیرند. کتاب استرایر نیز دارای بعد ساختاری قوی تری نسبت به سایر کتاب ها می باشد. اگر چه در منابع ارشد ژنتیک انسانی کتاب بیوشیمی هارپر ذکر نشده است اما همواره کتاب بیوشیمی هارپر یکی از منابع بسیار مناسب برای مطالعه داوطلبان کنکور ارشد علوم پزشکی می باشد.

 

مشاوره تخصصی کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی

 

منبع درس زیست شناسی سلولی و مولکولی در منابع ارشد ژنتیک انسانی

کتاب معروف و مورد علاقه وزارت بهداشت در درس زیست شناسی سلولی و مولکولی کتاب لودیش می باشد که همواره مرجع اصلی طرح سوال برای آزمون ارشد علوم پزشکی است.
کتاب سلولی و مولکولی لودیش دارای مباحث سلولی بسیار کاملی است اما در قسمت های مولکولی نظم ساختاری مناسبی را ندارد. اما کاملترین کتاب برای مباحث سلولی همین کتاب لودیش است.
داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت می توانند از کتاب بیوشیمی لنینجر مباحث مولکولی را مطالعه نمایند. اگر چه کتاب لنینجر یک کتاب بیوشیمی محسوب می شود اما مباحث مولکولی در این کتاب دارای ساختار بسیار مناسبی برای یادگیری است.

منبع درس زبان در منابع ارشد ژنتیک انسانی

-Anderson, A.  Active Skills for Reading (Vols.  1-4 ). USA: Thompson.  2008.
-KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading. McGraw-Hill.  2007.
-Atai, M.R.  Shoja, J. Kafshgarsouteh, M.  and Zolghadri, M. English for the Students of Medicine. Tehran: SAMT.  2013
-Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing. Cambridge Uni.
-Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills. Tehran: Jangal Publications .
 (Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol.  1-3
 
سطح انگلیسی مورد نظر موجود در آزمون ارشد وزارت بهداشت uper intermediate به بالا خواهد بود. لذا داوطلبان فقط از کتابهای نام برده می توانند برای مطالعه بیشتر استفاده نمایند و تمام سوالات کنکور ارشد وزارت بهداشت از این کتابها نخواهد بود.
داوطلبان برای تقویت دامنه لغات خود می توانند لغات مربوط به کتاب Essential words for the Toefl و کتاب 504 لغت ضروری را مطالعه نمایند.
داوطلبان آزمون ارشد ژنتیک انسانی می توانند از طریق تماس با مرکز مشاوره همراه تحصیلی از راهکارهای قبولی در آزمون ارشد وزارت بهداشت مطلع شوند و نحوه مطالعه منابع ارشد ژنتیک انسانی را نیز جویا شوند.

 

  • ۹۷/۰۲/۰۵
  • همراه تحصیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی