همراه تحصیلی | انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته

  • ۰
  • ۰

mhle

آزمون MHLE

 

ساختار آزمون MHLE

آزمون MHLE مخفف جمله Ministry of Health Language Exam می باشد. این آزمون زبان توسط سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی www.sanjeshp.ir برگزار می شود. داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت در هنگام ثبت نام در آزمون نیاز به ارائه مدرک زبان می باشند که یکی از مدارک زبان مورد تایید وزارت بهداشت برای آزمون دکتری مدرک زبان MHLE است. این آزمون یک آزمون داخلی است و مانند آزمون MSRT اعتبار بین المللی ندارد. دیگر آزمون هایی که مورد تایید وزارت بهداشت می باشند و دارای اعتبار بین المللی هستند آزمون های تافل و آیلتس هستند که معمولا متقاضیان تحصیل در خارج از کشور سراغ این آزمون ها می روند.

البته لازم به ذکر است که علاوه بر داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت ، داوطلبان آزمون دکتری وزارت علوم و همچنین متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیز می توانند از این مدرک برای ورود به شرایط آزمون و یا ادامه تحصیل در مقطع دکتری استفاده نمایند.

ساختار آزمون MHLE به این صورت است که این آزمون دارای 100 تست چهارگزینه ای است که در سه بخش reading، structure و listening تقسیم می شوند. در این میان 30 سوال مربوط به درک مطلب شنیداری، 40 سوال مربوط به واژگان و ساختار و دستور زبان و در نهایت 30 سوال مربوط به درک مطلب نوشتاری یا reading می باشد.

تاریخ های ثبت نام و برگزاری آزمون MHLE در سال 97

 

شروع ثبت نام 18:00

پایان ثبت نام

24:00

توزیع کارت برگزاری آزمون دریافت کارنامه
9 خرداد 30 خرداد 5 تیر 7 تیر 17 تیر
24 تیر 10 مرداد 16 مرداد 18 مرداد 28 مرداد
19 شهریور 11 مهر 17 مهر 19 مهر 29 مهر
13 آبان 7 آذر 13 آذر 15 آذر 25 آذر
26 دی 17 بهمن 23 بهمن 25 بهمن 1 اسفند

  • ۹۷/۰۲/۱۸
  • همراه تحصیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی